دانستنی ها

اطلاعات عمومی

دانستنی ها

اطلاعات عمومی

مثال هایی از بار ذهنی

بیایید برای درک بهتر این مفهوم به چند نمونه بار ذهنی واقعی تر نگاهی بیندازیم:

به یاد آوردن همکاران، دوستان و اعضای خانواده تولد، و خرید هدیه یا جشن گرفتن آن ها.

هماهنگی فعالیت ها در یک تیم چند منظوره و پیش بینی و برخورد با موانع جاده ای.

سازماندهی چک لیست ها برای دیدن اینکه آیا اعضای تیم در حال پی گیری پروژه ها هستند یا خیر.

برنامه ریزی منو، تهیه لیست خرید، انجام خرید مواد غذایی.

زمان بندی ارائه دهندگان خدمات و پرداخت قبوض

برنامه ریزی برای تعطیلات خانوادگی یا دوستانه

پی گیری کاره ای روزانه مربوط به فرزندپروری

این شامل مواردی مانند لباس و ناهار، قرارهای ملاقات با پزشک، تکالیف مدرسه، فعالیت های پس از مدرسه، و بازیگوشی و همچنین سلامت عاطفی و رشد کودکان می شود.اینجا را بخوانید.

لازم است همیشه از هم کار یا شریک زندگی خود کمک بخواهید زیرا آن ها داوطلب نمی شوند یا کارها را فعالانه انجام نمی دهند.

در هنگام انجام کاره ای روزانه باید از خود تعریف و تمجید کنید یا در غیر این صورت، خودخواهی و سلامت هم کار، رهبر یا شریک زندگی خود را حفظ کنید.

کار احساسی در مقابل بار روانی

گاهی اوقات اصطلاحات "بار عاطفی" و "کار عاطفی" به جای هم به کار می روند، اما متفاوت هستند. همان طور که گفته شد، بار روانی تلاش شناختی است که در مدیریت روابط، خانواده و شغل دخیل است.

کار عاطفی روشی است که افراد واکنش های عاطفی خود را در محل کار و روابط شخصی تنظیم می کنند. آن ها این کار را برای راحت کردن همکاران، مشتریان یا اعضای خانواده انجام می دهند. دکتر آرلی هوچشیلد در اوایل دهه ۱۹۸۰ مفهوم کار عاطفی را مطرح کرد.

بیایید به چند نمونه از کار عاطفی نگاه کنیم تا ببینیم چه تفاوتی با بار ذهنی دارد:

باریس ها لبخند می زنند و برای مشتریان خوشحال هستند، حتی اگر روز بدی داشته باشند.

خدمه پرواز زمانی که مسافران یا مشتریان از آن ها درخواست یا بی ادبی می کنند، آرام و دوستانه باقی می مانند.

شرکایی که انتظار می رود تمام برنامه ریزی های داخلی را انجام دهند، چه برای کودکان،

گردهمایی های خانوادگی یا برنامه ریزی برای تعطیلات.

کار عاطفی، مدیریت یا تنظیم حالات عاطفی است.

بار روانی ناشی از مدیریت تمام کاره ای نامرئی و ناملموس است.اینجا توضیح داده شده است.

اگرچه بار روانی و کار عاطفی رابطه نزدیکی با هم دارند.

روش های مؤثر در مطالعه برای عزیزان مبتلا به ADHD

برای کسانی که وقت زیادی برای استراحت دارند

استراحت کردن می تواند برای برخی افراد دشوار باشد، حتی زمانی که نشانه های خستگی وجود دارد.

اگر این کار را تجربه می کنید و می خواهید زمان خود را با بازدهی بیشتری مدیریت کنید، تکنیک پومودورو می تواند با دادن یک سیگنال بصری و شنیداری به شما کمک کند تا چند دقیقه برای استراحت، شارژ مجدد و تجدید قوا مکث کنید.

اما اگر تایمر خاموش شود و احساس کنید که می خواهید ادامه دهید چه؟

اگر این اتفاق را زیاد می بینید، ممکن است به فکر اصلاح طول زمان بین استراحت ها باشید. این ترفند شناسایی زمانی است که توجه شما معمولا شروع به کاهش می کند و تنظیم تایمر برای توقف درست قبل از آن نقطه است.

برای افرادی که زمان سختی برای شروع کارها دارند

گاهی اوقات مشکلات مدیریت زمان به این دلیل رخ می دهند که شما برای شروع کار با مشکل مواجه می شوید.منبع

برای کمک به این کار می توانید به تکنیک پومودورو به عنوان یک پیش گیری کننده تعویق انداختن فکر کنید.

برای مثال، چون کار زمان بر است، می توانید به خودتان بگویید، خب، من فقط باید این کار را به مدت ۲۵ دقیقه انجام دهم، و سپس می توانم استراحت کنم.

این کار ممکن است به تحریک انگیزه برای شروع کمک کند، به خصوص اگر کاری است که شما علاقه خاصی به آن ندارید.وبلاگ آموزشی

اجتناب از وسوسه های مدیریت زمان

هنگامی که در حال اصلاح تکنیک پومودورو هستید، ممکن است وسوسه شوید که همه چیز را بیش از حد تغییر دهید و این ممکن است باعث شود که کارایی خود را از دست بدهد.

در اینجا به چند مورد از رایج ترین وسوسه هایی که ممکن است تجربه کنید و نحوه مقابله با آن ها می پردازیم:

چرا نمی توانم بیشتر استراحت کنم؟

استراحت های طولانی تر بین جلسات تمرکز ممکن است برای شما مفید باشد اگر به سرعت به کار و حالت تمرکز برگردید. اما اگر برای انتقال بین زمان آزاد و زمان کار تلاش می کنید، استراحت طولانی تر ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86/%d8%b4%d8%b9%d8%b1-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8.html