دانستنی ها

اطلاعات عمومی

دانستنی ها

اطلاعات عمومی

۵ اشتباه رایج مصاحبه شغلی

۱. دیر مراجعه کنید

این مورد یک نکته منفی است. دیر رسیدن به یک مصاحبه شغلی یک نکته منفی است. در واقع ما به شما توصیه می کنیم که حداقل ۱۰ - ۱۵ دقیقه زودتر باشید. زمانی را قبل از برنامه ریزی برای رفت و آمد خود اختصاص دهید و همیشه برای تاخیره ای غیرمنتظره و جلوگیری از رسیدن شما به مقصد، زمان بیشتری را به آن اضافه کنید.

۲- مبهم باشید

اکنون زمان خجالت کشیدن و دادن پاسخ های کوتاه به سوالات نیست. نشان دهید که چه کاری می توانید انجام دهید و چقدر دانش دارید. توضیح دادن و ارائه مثال های مرتبط صادقانه، معتبر و جذاب به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با مصاحبه کننده خود برقرار کنید و تاثیر ماندگاری بر جای بگذارید.

۳- در مورد تجربه خود دروغ بگویید

البته همه می خواهند در طول یک مصاحبه شغلی بهترین تاثیر را بگذارند و خودشان را مطرح کنند، با این حال، مهم است که تفاوت بین پوشاندن حقایق و مطرح کردن کلی آن ها را بدانید، زیرا در نهایت، حقیقت غالب خواهد شد.

چه بخواهید در مورد یک کارفرمای سابق دروغ بگویید و چه مجموعه ای از مهارت هایی که ادعا می کنید در آن ها متخصص هستید، این کار را انجام ندهید. اگر در طول مرحله مصاحبه متوجه نشوید، پس از شروع به کار در آنجا یک نوع لغزش ناشیانه رخ خواهد داد و سطح تخصص نه چندان بالای شما در اکسل آشکار خواهد شد.

https://fugit.sabablog.net/

۴. رزومه خود را فراموش کنید

رزومه خود را بشناسیداگر سابقه کاری خود را مرور کنید، نمونه هایی از دستاوردهایی را که فکر می کنید با نقشی که برای آن مصاحبه می کنید، مرتبط هستند، منعکس و آماده کنید، به ناچار از شما در مورد دستاوردهای کاری قبلی تان سوال خواهد شد، بنابراین توانایی یادآوری موقعیت هایی که مرتبط و خوب فکر شده اند (بدون سکوت ناشیانه یا نوشیدن جرعه آب)باعث می شود مصاحبه کنندگان شما یک تیک بزرگ چربی را در کنار نام شما قرار دهند.

۵- در مورد محل کار سابق خود تجدید نظر کنید

اگر در مورد محل کار سابق خود از شما سوال شد، تحت هیچ شرایطی این کار را به عنوان فرصتی برای مطرح کردن داستان هایی در مورد اینکه رئیس شما چقدر وحشتناک بوده و تمام سیاست های اداری را در پیش گرفته اید، در نظر نگیرید. انجام این کار باعث می شود که شما از نظر احساسی نابالغ به نظر برسید و حرف اول را نزنید. اطلاعات بیشتر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد