دانستنی ها

اطلاعات عمومی

دانستنی ها

اطلاعات عمومی

کاربرد گایافنزین

. گایافنزین یک داروی خلط آور است که با نازک کردن و شل کردن مخاط در مجاری تنفسی، رفع گرفتگی و سهولت تنفس عمل می کند. این دارو برای تسکین سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آنفلوانزا، برونشیت و سایر بیماری های تنفسی مانند استفاده می شود. این دارو را می توان به صورت شربت یا قرص خوراکی با یا بدون غذا مصرف کرد. دوز مصرفی این دارو بستگی به سن و شرایط فرد دارد. این دارو ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، خواب آلودگی، سردرد، تهوع، استفراغ، بثورات پوستی و دل درد ایجاد کند. قبل از مصرف این دارو، باید با پزشک یا داروساز مشورت کنید و در صورت داشتن حساسیت، بارداری، شیردهی، سابقه پزشکی خاص یا مصرف داروهای دیگر به آنها اطلاع دهید

شربت گایافنزین برای کودکان

در هنگام مصرف گایافنزین باید کارهای زیر را انجام دهید

- دارو را دقیقا طبق دستور پزشک یا داروساز مصرف کنید و از مصرف بیشتر یا کمتر یا طولانی تر از مقدار توصیه شده خودداری کنید.

- دارو را با غذا یا بدون آن بصورت خوراکی ببلعید و از شکستن، جویدن یا باز کردن قرص یا کپسول خودداری کنید.

- در صورت استفاده از شربت، از ابزار خاص اندازه گیری برای تعیین مقدار دقیق دارو استفاده کنید و آن را با یک لیوان آب مصرف کنید.

- مایعات فراوان بنوشید تا به تجزیه و خروج مخاط کمک کنید.

- بعد از مصرف دارو، بصورت قائم بمانید و نفس های عمیق بکشید و سپس سرفه کنید تا ترشحات راحت تر از ریه ها خارج شوند. ماساژ پشت نیز مفید است.

- در صورت فراموشی مصرف دارو، به محض یادآوری، دارو را بخورید مگر اینکه به نوبت بعدی نزدیک باشد. از مصرف داروهای اضافی جهت جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

- در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک، علائم شدید گوارشی، سرفه با خلط خونی، تب، سردرد شدید و یا سرفه ای که بعد از 7 روز درمان نشود، به پزشک مراجعه کنید.

- در صورت مصرف بیش از حد (اوردوز) دارو، فورا به اورژانس مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد