دانستنی ها

اطلاعات عمومی

دانستنی ها

اطلاعات عمومی

مزایای کسب مدرک دانشگاهی


کسب مدرک دانشگاهی چنان گام مهمی در زندگی است که به بخش مرکزی رویای آمریکایی تبدیل شده است. رفتن به کالج، گرفتن شغل، خرید خانه، بزرگ کردن خانواده. شاید همیشه این کار ساده نباشد، اما همه چیز با تحصیلات دانشگاهی شما شروع می شود.

کسب مدرک دانشگاهی به معنای ایجاد فرصت هایی در زندگی است. این مدرک شما را هم از نظر فکری و هم از نظر اجتماعی برای زندگی حرفه ای و بزرگسالی آماده می کند. مزایای تحصیلات دانشگاهی شامل فرصت های شغلی مانند حقوق بهتر و شغل های با مهارت بالاتر است، اما مطالعات نشان داده اند که این مدرک همچنین منجر به شادی و ثبات کلی می شود.

بسیاری از مردم می دانند که می خواهند به دانشگاه بروند، اما دقیقا نمی دانند که چرا و چگونه زندگی آن ها را غنی می کند. در زیر برخی از مزایای کسب مدرک دانشگاهی آورده شده است.اینجا را بخوانید 

·         پول بیشتری به دست آورید

برای بیشتر افراد، توانایی کسب درآمد بیشتر، نیروی محرکه پشت رفتن به دانشگاه است. مدرک پس از فارغ التحصیلی، چه لیسانس باشد، چه فوق لیسانس و چه دکترا، رایج ترین مسیر برای مشاغلی است که مهارت های بالاتری می خواهند و حقوق بالاتری ارائه می دهند.

مطالعات نشان می دهد که فارغ التحصیلان دانشگاهی در طول عمر خود درآمد بسیار بیشتری نسبت به کسانی دارند که تنها تحصیلات دبیرستانی دارند.

براساس یک گزارش ملی توسط انجمن افسران اجرایی آموزش عالی دولتی (Sheeo.org)، فارغ التحصیلان دبیرستان به طور متوسط تقریبا ۳۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند. فارغ التحصیلان لیسانس به طور متوسط بیش از ۵۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند و کسانی که مدرک سطح بالاتر (کارشناسی ارشد، دکترا یا حرفه ای)دارند به طور متوسط نزدیک به ۷۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند. این به معنای شکاف درآمدی قابل توجه در طول دوره زندگی یک ساله است.

پتانسیل درآمد بسته به اینکه در چه رشته ای کار می کنید، متفاوت است. به عنوان مثال، مدرک کارشناسی ارشد در آموزش یا پرستاری به اندازه مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی یا کسب وکار به ثروت منجر نخواهد شد. اما تحصیلات و پرستاری دور از دسترس ترین حرفه ها هستند. اگر شما وارد یکی از این رشته ها شوید، به احتمال زیاد در جایی شغل خوبی پیدا خواهید کرد؛ حتی اگر به اندازه یک مهندس درآمد نداشته باشد.

هنوز یک اختلاف درآمد در جنسیت و نژاد وجود دارد. مردان سفیدپوست بیشتر از همتایان غیر سفیدپوست خود پول در می آورند. اما نسبت به تمام جمعیت شناسی جنسیتی و نژادی، پتانسیل درآمد هنوز هم با مدرک دانشگاهی به طور چشمگیری افزایش می یابد

·         مزایای شما و خانواده تان

بدیهی است که درآمد بالاتر یک مزیت اصلی کسب مدرک دانشگاهی شما است. اما اغلب مشاغلی که نیاز به مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری یا حرفه ای دارند، مزایای بیشتری نیز دارند. این می تواند شامل مراقبت های بهداشتی، سرمایه گذاری بازنشستگی، سفر و سایر مزایا باشد. این نوع مزایا به ندرت برای مشاغل سطح بالا ارائه می شوند.

بخشی از دلیل اهمیت مزایای شغلی این است که آن ها ثبات را برای خانواده شما به خصوص در مورد مراقبت های بهداشتی فراهم می کنند. به آن ها مزایا گفته می شود، اما در واقع، آن ها بخش مهمی از حقوق هر کسی هستند. در برخی موارد، ارزش مزایا حتی از حقوق یک کارمند نیز بیشتر است.

مزایای تحصیلات دانشگاهی نیز فراتر از نسل ها است. خانواده های فارغ التحصیلان دانشگاهی به طور کلی از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت بهتری دارند. اما این احتمال نیز وجود دارد که نسل بعدی کودکان به دانشگاه بروند. بنابراین شما می توانید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری در آینده خانواده خود نگاه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد